Galvenā lapa - Arhīvs - 2009


17.09.2009   PCTVL deputāti - par aizliegumu nepilsoniem strādāt par ierēdņiem Valsts ieņēmumu dienestā

Deputāts Valērijs Buhvalovs

 

 

Cienījamais Prezidij! Dāmas un kungi!

Aizliegums nepilsoņiem strādāt par ierēdņiem Valsts ieņēmumu dienestā, kuru PCTVL piedāvāja atcelt, tā ir tikai viena no 80 Latvijas pilsoņu un nepilsoņu atšķirībām. Lūk ko sakarā ar šīm atšķirībām piezīmēja Tiesībsargs savā 7. septembra vēstulē valsts prezidentam: „\"Nepārkāpjot valsts mērķi samazināt personu bez pilsonības un arī nepilsoņu skaitu, būtu ieteicams pārvērtēt nepilsoņu tiesību apjomu un likumiskās intereses”.

Attiecībā par to, ka valsts mērķis ir samazināt nepilsoņu skaitu – Tiesībsargs stipri pārspīlēja. Ja valsts ar tādu pašu uzcītību uzsāks panākt arī citus savus mērķus, piemēram, kā iziet no krīzes, tad Latvija vienkārši neizdzīvos.

8 mēnešu laikā Naturalizācijas pārvaldē ir fiksēti 2114 iesniegumi. Interpolējot šo skaitu uz gadu, saņemsim apmēram 3000 iesniegumu gadā  – gandrīz 8 reizes mazāk, nekā 2004. gadā. Ja ņemt vērā, ka Latvijā dzīvo 360 tūkstoši nepilsoņu, tad viņu naturalizācijai būs nepieciešami 120 gadi.

Lūk, tādiem tempiem valsts cenšas sasniegt savu pamatmērķi bezpilsonības likvidācijas jomā, tādā pašā veidā, tā cenšas sasniegt arī citus savus demagoģiski deklarējamos mērķus.

Ja bezpilsonība netiks likvidēta, aktuāls kļūs jautājums par nepamatotu pilsoņu un nepilsoņu tiesību atšķirību likvidāciju. 

Lemjot jautājumu par to, lai ļautu nepilsoņiem strādāt nodokļu administrēšanas jomā, nepieciešams pirmām kārtām novērtēt, kādu summu valsts aparāta uzturēšanā viņi iegulda.

Ņemsim vērā tikai to naudu, kuru tieši vai netieši iekasē no iedzīvotājiem, saskaņā ar likumu par valsts budžetu 2009. gadam.

Valsts nodevas, pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis un to iedzīvotāju ienākumu nodokļa daļa, kas iet uz pamatbudžetu, kopā sastādīs  pusotra miljardu latu. No šīs summas nepilsoņiem, kuru īpatsvars iedzīvotāju kopumā ir 15,8 %, pieder 245 miljonu latu.

Ko tad nepilsoņi 2009. gadā baros uz tiem atsavinātās naudas rēķina? Nu, pirmkārt, pati Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana maksā tikai 53 miljonus latu, vai arī mazāk par ¼ no nepilsoņiem iekasētās naudas. Pārējās summas pietiek ne tikai tam, lai uzturētu Aizsardzības ministriju, bet arī tādiem relatīvi sīkiem izdevumiem, kā Ministru kabineta, Prezidenta kancelejas un KNAB uzturēšanai. Pat paliek 12 miljoni latu Saeimas uzturēšanai, kura spītīgi atsakās atzīt nepilsoņus par pilnvērtīgiem cilvēkiem.

Dāmas un kungi!

PCTVL atgādina Jums, kas Jūs uztur, un pilnīgi pamatoti aicina Jūs izlabot vienu no kļūdām, kuru bija pieļāvuši Jūsu priekšgājēji.

 

 

 

Deputāts Valērijs Buhvalovs

 

Godātais Prezidijs! Dāmas un kungi!

 

Es piedāvāju izslēgt no kārtējā likuma dažādus bubuļus- PSRS, Latvijas PSR, VDK. Ar šiem vārdiem šodien var biedēt tikai jaunatni vecumā līdz 30 gadiem un varbūt arī emigrantus no ASV un Austrālijas.

Laukā tagad ir 21. gadsimts un ir pienācis laiks, kad jāpārtrauc iet uz priekšu ar atpakaļ pagrieztu galvu. Jāņem vērā, ka bijušie VDK darbinieki, kuri pēc sava vecuma ir spējīgi strādāt VIDā, meža brāļu laikā vēl nebija dzimuši. Visi viņu grēki aprobežojas ar profilaktiskām sarunām ar vēlākajiem padomju disidentiem, un ar cīņu pret organizēto noziedzību un sociālistiskā īpašuma zādzībām. 

Jautājums par to, vai VID ir nepieciešamas cilvēks ar tādām iemaņām ir tīri retorisks. Viņš ir spējīgs patstāvīgi pārbaudīt vai zem viņa mašīnas nav ievietots spridzeklis, aizturēt šantāžistu, vai izskaitļot uzņēmēju kas katastrofālās ekonomiskās situācija rezultātā maksā algu aploksnēs.

 Jautājums par VID komplektāciju ar kompetentiem darbiniekiem ir joprojām aktuāls, it sevišķi, ja palasa Valsts kontroles augusta ziņojumu, kurā rakstīts „Revīzijā, izlases veidā pārbaudot nodokļu aprēķinus izvēlētajās VID struktūrvienībās, konstatēts, ka VID nav nodrošināta kontrole pār ieņēmumiem 9 miljonu apmērā, kā rezultātā nav nodrošināta nodokļu ieņēmumu iekasēšana budžetā vismaz Ls 2,4 miljonus”.

Rodas vēlme augšāmcelt Juriju Andropovu un likt viņu šī dienesta priekšgalā.

Vai situācija ar valsts ienākumiem ir uzlabojusies, pēc tam, kad tas, pret ko cīnījās VDK – valsts īpašuma zādzība un izšķērdēšana- ir kļuvis par cienījamu nodarbi mūsu sabiedrībā?

 1988. gadā LPSR budžeta ienākumi sastādīja 6 miljardus rubļu, savukārt 2009. gadā – 4 miljardus latu. Tajos laikos sieva man deva vienu rubli pusdienām, savukārt šodien man Saeimas ēdnīcā bez trim latiem nav ko darīt. Ja ņemt vērā oficiālo iztikas minimumu, kas tajā laikā sastādīja 75 rubļus, bet šodien 165 latus, tad sanāk, ka toreizējais rublis maksā divus latus un divdesmit santīmus, savukārt LPSR budžeta ienākumi pārsniedz patreizējos par 75%.

 Nu un atbilstoši arī tēriņi uz veselības aizsardzību un pensiju izmaksām, piemēram, divas reizes vairāk.

 Tāpēc visi šie anahronismi ar rituālveidīgo PSRS, Latvijas PSR un VDK pieminēšanu, tiek darīti tikai ar vienu mērķi - slēpt mūsu valdošās elites mazspēju salīdzinājumā ar viņu veiksmīgākajiem  priekšgājējiem.

 

 Piedāvāju šo anahronismu no likuma izslēgt.

 

Komentāri


Осталось символов:  4124124